Eldőlt hétfőn az Arany Alkony idősotthonok sorsa: két zsidó alapítvány felvásárolta a Medicatus cégcsoportot, amely az ingatanok tulajdonosa. A cél az, hogy csak átmenetileg maradjon a két alapítványnál az idősotthon-hálózat. Az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) azt szeretné, hogy még az év végéig átkerüljön – pénzbeli ellenszolgáltatás nélkül – a hitközség által alapított Olajág Otthonok egyházi intézményhez.
– Mi mindent megtettünk, most a fővárosi önkormányzaton, a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatalon, illetőleg a kormányhivatalon múlik, mikor kapjuk meg a működési engedélyt – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Nógrádi Bálint, az EMIH gazdasági vezetője. A szerződéssel kilenc ingatlan került az alapítványokhoz. Azt nem árulták el, mennyit fizettek érte. Tény azonban, hogy az új építésű Pascal Idősotthont banki hitel terheli. Nógrádi Bálint szerint nem lesz semmilyen komoly változás az otthonok mindennapi életében, csupán lehetőség nyílik részt venni a zsidó ünnepek megemlékezésén, illetőleg a rabbi által tartott imaórákon. Kóser étkezést is biztosítanak majd az intézményekben.
Néhány hónapja azért került a középpontba az otthonlánc, mert a Hír Televíziónak a Bánkút utcai intézmény két korábbi munkatársa úgy nyilatkozott: több idős embert halálba segítettek a több millió forintos belépési díj reményében. Lendvay Erzsébet, a tulajdonosi körbe tartozó Arany-Híd Nonprofit Kft. ügyvezetője azzal igyekezett cáfolni a Hír Televízióban elhangzottakat, hogy egyetlen napot sem működött teljes létszámmal az intézményhálózat, vagyis valamelyik intézményben mindig volt hely. Az Arany Alkony idősotthonok működtetésében érdekelt Medicatus Kft. ügyvezető igazgatója, Fülöp Róbert határozottan visszautasította a riportban elhangzott állításokat.
A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatja.
Egy kis kiegészítés a cikkhez (lentebb megismétlem)
"Néhány információ "ostobaság" ellen:
1990-ben vala a két repi nyugdíjasház Kútvölgyi és az Ányas út, csak kádereknek. Vala az összes többi gyalázatos állapotú eutanázia központ.
93-as évben eljöve ama új szoccciális törvény, 10 év alatt a szektor 20%-ban egyházi és alapítványi kézbe került, az állam helyett beruháztak súlyos milliárdokat bankkölcsönökből, 100%-os plusz ingatlanfedezet és magánvagyon fedezet mellett, állami garancia nélkül. A megtérülés 25-32 év, tehát a futamidők felénél tart az átlag. 2006-ra előállt az a helyzet, hogy a nem állami otthonok belépésével a szektor állami része is tehermentesült valamelyest, már-már vállalható nívóra emelkedett az egész rendszer. Ámde kiderült, az otthonokban lakók várható életkilátása 3-5 évvel meghosszabbodott.
Válaszként az állam normatíva csökkentéssel és szabályozó változással 30%-os lukat ütött a gazdálkodásokba.
Az alapítványi működtetők eleve 30% hátrányban voltak, ezzel a sorsuk megpecsételődött.
Jöhettek a banki szerződések újra tárgyalásai, és menekülés az egyházi fenntartásba, ahol csak 30% a deficit. A csőd elkerülhetetlen, de aki időt nyer...
A tendencia folytatásaként az új alaptörvény rögzíti, a gyerek kötelezett a szülő eltartásában. A következő lépés mikor kiszámlázzák a normatív támogatást a családnak - mint Szlovéniában - az összes fogyatékkal élőnek és nyugdíjasnak.
Végtére is jogos, vége a gondoskodó állam XX. századi illúziójának.
Aki pedig az állam törvényben biztosított szavahihetőségére alapozva adósságokba verte magát, az így járt.
Az új tulajnak az eladáskor ezt aligha kötötték az orrára."
24 megjegyzés:
Nekik lesz pénzük a fenntartásra, többek között a magyar államtól is folyamatosan kapott óriási kárpótlási összegekből.
Tipikus zsidó módszer, hogy az intézményekhez beépült zsidók először mesterségesen csődbe viszik azt, majd ingyen tulajdonosoknak adják ki magukat.
Ezt a "csődös" módszerű Nemzeti Vagyon lopást csak hazaárulással-korrupcióval-csalással lehet véghezvinni.
Ugyanezt teszi minden bank hazánkban, csődöt jelent állandóan (azaz kilopják a bankok a pénzt) és az állam állandóan feltölti. Az IMF kötelezi a bábkormányokat, hogy minden hitelüket csak a becsődített bankjukba pumpálhatják. Tehát a Magyar gazdaság soha nem láthatja az IMF hiteleit, viszont az uzsorakamatokat állandóan felszámítják, amiből keletkezik az "államadósság" nevezetű bűntény.
Mint tudjuk ! állami pénzből CSAK ÁLLAMI intézményeket lehet finanszírozni !!! így minden magáncég finanszírozása BŰNCSELEKMÉNY és méghozzá HAZAÁRULÁS !!! mert ezzel a Magyar Nemzeti Vagyont idegen magánkézre juttatják át.
Mindazok, akik a hatalomban ücsörögnek, ebben tevőlegesen résztvesznek, HAZAÁRULÁST KÖVETNEK EL !!!
Hogy most a vezetők mit fognak elkövetni, azt mág nem tudhatjuk.
Amit tudunk.
A Medicatus kezében levő otthonokban időseket "segítettek" elszenderedni, a nagyobb profit érdekében - a média szerint.
Tehát.
Nem értem ennek kapcsán a felháborodást, mert :
1. Ez nem állami intézmény volt
2. Hogy jönnek ide a bankok?
3. Mi lett volna a teendő az állam részéről?
Én tudom jól, hogy vannak ma olyan politikai erők,( MSZP, LMP, szövetségben a Jobbikkal), amelyeknek mindenről az jut eszébe, hogy milyen rossz ez a kormány. Ezen nincs mit vitázni, csak az lenne a kérésem, hogy a fröcsögés helyett tényeket, és megoldási lehetőségeket terjesszetek elő.
Azokról lehet vitatkozni, azokat estleg meg lehet beszélni.
Persze, ha csak a mocskolódás a cél, az más.
Nem állami intézmény volt ?
Ez a zsidó cég 9 ingatlannal üzletelt itt, ami a Magyar Nemzet Vagyona !!!
Zsidó szekták okirathamisítással kaparintották meg az ingatlant :
http://mno.hu/migr_1834/harc-es-armany-az-egyhazi-normativaert-883695
Ez a téma nem politika, hanem BŰNCSELEKMÉNY ! akkor is, ha politikusok is vannak benne.
Az ostobaság térben és időben állandó. Nem okoskodásra van szükség, hanem ész-szerű megoldásra. Pl. arra, hogy abból az x-edik kárpótlási pénzből, amikkel soha senki nem számolt még el, az állam maga vagy valamilyen alapítványon keresztül átvehetné ezeknek az idősotthonoknak a kezelését. Ha nem így történik, akkor nemcsak ez, hanem valamennyi idősotthon idegen kezekbe fog kerülni, ahova a meglévők kihalása után újak csak egy bizonyos körből fognak kikerülni. Mert így csak saját kárunkra neveljük a kakukkfiókákat.
Bocs, nem értelek. Pontosan milyen x.-dik kárpótlási pénzről beszélsz?
A többivel egyetértek, az ostobaság valóban állandónak mondható, viszont azért ne tévesszük össze ezeket az otthonokat a szegényházzal. Ha be akarsz kerülni, komoly lóvéra van szükséged, de legalábbis egy jó nyugdíjra. És ez már nagyon régóta így van.
Azért azt nem kell elfelejteni, hogy ezek a magánintézmények üzleti, azaz profit alapon működnek. Az ilyen rendszer csak addig tartható fenn, amig elég nagy a belépők száma, akik viszik az 5-6 milliós belépti díjakat. Amikor viszont az intézmény megtelik és alig van ürülés, akkor az egész befuccsol, ahogy az meg is történt. A helyzet némileg hasonlatos a piramisjátékhoz.
Ezért kellene ezeket az intézményeket az államnak átvenni és azokat az x-edik holokauszt kárpótlásból finanszírozni.
No ebben egyetértünk, csak még mindig nem tudom mikor és ki fizeti ezt a bitonyos x.-dik kárpótlást.
Egyébként pedig ha befuccsol nem azért, mert olyan, mint a piramisjáték ; a beugró ugyanis csak egy dolog, a nyugdíjak 90% - a az intézményt illeti (átlagban), és ebből az fenntartható lenne.ha befuccsol azért fuccsol, mert az idősek pénzét lenyúlják.
Ha netán a kormány államosítaná ezeket az intézményeket, akkor jönne halászb, s szólana: "ez a diktatúra megtestesülése, a kormány barbár módon nyúlt bele a piacgazdaságba, egy demokráciában ez elképzelhetetlen lenne," stb, stb, stb. Tudod, ha van kalapja azért, ha nincs azért.
Nem könnyű dolog ez...
Nem hiába mondtam, hogy az ostobaság térben és időben állandó.
Tudod, mondanod sem kellene, szolgáltatsz rá bizonyítékot amúgy is.
Azt hiszem, ebben igazad van, bár szerintem neked ezt mondanod sem kellene...
Kezdi már.
Néhány információ "ostobaság" ellen:
1990-ben vala a két repi nyugdíjasház Kútvölgyi és az Ányas út, csak kádereknek. Vala az összes többi gyalázatos állapotú eutanázia központ.
93-as évben eljöve ama új szoccciális törvény, 10 év alatt a szektor 20%-ban egyházi és alapítványi kézbe került, az állam helyett beruháztak súlyos milliárdokat bankkölcsönökből, 100%-os plusz ingatlanfedezet és magánvagyon fedezet mellett, állami garancia nélkül. A megtérülés 25-32 év, tehát a futamidők felénél tart az átlag. 2006-ra előállt az a helyzet, hogy a nem állami otthonok belépésével a szektor állami része is tehermentesült valamelyest, már-már vállalható nívóra emelkedett az egész rendszer. Ámde kiderült, az otthonokban lakók várható életkilátása 3-5 évvel meghosszabbodott.
Válaszként az állam normatíva csökkentéssel és szabályozó változással 30%-os lukat ütött a gazdálkodásokba.
Az alapítványi működtetők eleve 30% hátrányban voltak, ezzel a sorsuk megpecsételődött.
Jöhettek a banki szerződések újra tárgyalásai, és menekülés az egyházi fenntartásba, ahol csak 30% a deficit. A csőd elkerülhetetlen, de aki időt nyer...
A tendencia folytatásaként az új alaptörvény rögzíti, a gyerek kötelezett a szülő eltartásában. A következő lépés mikor kiszámlázzák a normatív támogatást a családnak - mint Szlovéniában - az összes fogyatékkal élőnek és nyugdíjasnak.
Végtére is jogos, vége a gondoskodó állam XX. századi illúziójának.
Aki pedig az állam törvényben biztosított szavahihetőségére alapozva adósságokba verte magát, az így járt.
Az új tulajnak az eladáskor ezt aligha kötötték az orrára.
(a hozzászólás szakértői észrevétel)
Bréking nyúz: (19 óra)
Az egyházi kiegészítő támogatás felére csökken, az alapnormatívát tovább csökkentik januártól.
Tudod, azért ezt én mégsem értem egészen. Ahol én lakom, van egy idősek otthona, innen tudom, hogy bizony a lakók maguk fizetik az ellátást, hiszen a nyugdíjuk szinte egy az egyben az otthoné.
Beszélgettem az intézmény vezetőjével és elmondta, hogy csak azok után a lakók után kapnak támogatást, akiknek kevés a nyugdíja, esetleg egyáltalán nincs.
Kérdés: ha megkapja az intézet a "beugrót", utána minden lakó után megkapja az utána járó összeget, hogyan mehet csődbe?
Ja, és még valami. Az említett otthonban, a lakók elmondása szerint, biztosítva vannak a megfelelő körülmények, megfelelő az orvisi ellátás, jó az élelmezés.
A belépők beugró 4-5-6 milliói hamar elmennek osztalékra és fizetésre. Ha már minden szabad hely elkelt és kevés kihalás van, akkor alig van új belépő. Ennek ellenére az osztalékról és fizetésről akkor sem mondanak le, ezért jön a csőd.
A zsidóknak szinte folyamatosan fizetett óriási kárpótlási összegekből azonban nekik továbbra is lesz pénzük a fenntartásra. Mert a falánk kakukkfiókát akkor is etetni kell, ha a fészek többi fiókájának nem jut semmi.
Az egy főre szükséges alapszintű ellátás törvényi feltételeinek teljes betartása mellett az éves költség meghaladja a 2,5m forintot ennek 78%-a a kötelező alkalmazotti létszám bérköltsége. A maradék az étkezés, közüzem, gyógyszer, karbantartás, banki törlesztés. A befizetések fő szabály szerint nyugdíj 80%, tehát 60e/hó, éves 720e. Továbbá állami alap normatíva 700e (2006ig 780e, azóta volt némi infláció, nem beszélve a közüzemekről), valamint egyházak és önkormányzatok esetén a kiegészítő normatíva 640e.
Belépőt szedni tilos. Éves alul finanszírozás kb. 500e, valamint a banki törlesztés.
Emelt szint esetén nyugdíj 80%, egyösszegű befizetés átlag 3,5-4m (átlag élethossz nyolc év, tehát 30-40e havonta) állami normatíva 100e egy évre (2006-ig 780e). A kötelező alkalmazotti létszám bérét sem fedezi, nem hogy az élelmezést meg a bankot...
Magas nyugdíj esetén az állami norma 0 Ft.
Így már érthetőbb?
Na látja kérem ez a csoda ezekben az intézményekben. A hiányzó részt a dolgozók és a fenntartók embersége pótolja ki, ahogy némely kórházakban is. Ezek az emberek is tízszeresét kapnák a Lajtán túl.
Sajnálatos tévedés. A banki szerződések a futamidő egészére (20-25 év) kizárják az osztalék fizetést. Ez aztán a jó befektetés! Egy emberöltőn át nem keresel semmit, aztán jöhet a teljes felújítás, ez még tíz év adósság...
Sajnálatos tévedés. A banki szerződések a futamidő egészére (20-25 év) kizárják az osztalék fizetést. Ez aztán a jó befektetés! Csak ezt el ne mondd senkinek, hogy ekkora mamlaszok voltak, akik a szociális szakmába fektették minden tehetségüket. Ha ép bőrrel megússzák, már jóljártak. Egy emberöltőn át nem keresel semmit, aztán jöhet a teljes felújítás, ez még tíz év adósság...
Csak a TÉNYEK:
100 Főre számolva:
egyszeri befizetés
/12 és 5 MFt átlaga/: 100x8= 800 Mf
Havi bef 1 évre /nyudíj 80%-a/
átl:100x70.000x12 = 84Mft
egyszeri bevétel egy évben 884Mft
Rezsi+fenntart+szem.bér 1 évben Kb: 350Mft
Állami támogatás kb :100x530.000 = 53Mft
Haszon 1 évben cca 580Mft
10 éves működés alatt /levonva ebből az összegből az épület megvételére fordított összeget/az eredeti alapító haszna kb 5.300 Mft. Ehhez hozzá adódik a kihalás folytán a még
egyszer eladott lakások lakások bevétele,
további kb 1.000.-Mft.
Ennyit arról, hogy mennyire rentábilis egy ilyen intézmény működtetése.
Az államnak csak annyi lett volna a dolga, hogy a gazdálkodást felügyelje, de ennek sem tett eleget!!!! SIC!
Lásd még Emese cikkét.
Nyögdíjas
Bravó Nyögdíjas!
Ez egy meggyőző matek!
Ámde:
Az állami ellenőrzésről csak annyit, hogy van az évnek olyan egy hete amikor nincsenek jelen az ellenőrök.
A számok meg Rákosi kocájára emlékeztetnek, amelyik a központi bizottság elé érő összeírás szerint tizenhatot ellett, szemben a valós hattal...
Bekerülés:
Egy férőhely 12,5m Ft(Főváros önk. adata)plusz banki kamat 15-20 év. Első feltöltődés 3 év.
Bevétel:
Nyugdíj 80% átlaga 60e Ft/hó
Állami támogatás 100e/év, 8e/hó
Egyszeri befizetés 2m-től kezdődik, átlagos intézményben töltött élethossz 8 év azaz 96 hónap, tehát kb: havi 20 e Ft-tól kezdődik, 8m-nál 80e/hó. Összesen:88-148e/hó/fő
Kiadás:
49 fő törvényileg kötelező alkalmazott, bér közteher
rezsi, napi 5 étkezés, gyógyszer, mosás, takarítás, program szervezés,
ügyvédi díjak, igazgatási költségek
banki részletek kigazdálkodása...
Valahol nem találok 10 kismalacot!
Biztosan az ellenőrök is azokat keresik folyamatosan...
Megjegyzés küldése